Ach, ty reklamy!

Tři za cenu jednoho? Tričko navíc? Nebo dokonce 20% zdarma? Lákavé, že? Takovéto nabídky bývají zpravidla velmi hlasitě vykřikovány, zobrazovány s řadou tučných vykřičníků či vystavovány snad na každém rohu hypermarketových regálů, aby je ani slepý nepřehlédl. Zdá se vám, že jste zasaženi zvláštním nadáním, které nikdy není líné zprostředkovat nějakou tu super slevu? Cítíte jakési štěstí na výhodné akce, nebo jste dokonce pyšní na vlastní intuici, s jejíž pomocí vám žádná z těchto „výhodností“ neunikne?
Jemně se vás pokusím vyvést z omylu. Nezaměřuji se samozřejmě proti vaší geniální intuici či schopnosti vycítit nejlákavější nabídku z širokého okolí, pouze si dovolím konstatovat, že takovouto schopností je „poctěn“ snad každý, pokud tedy vyloučíme krtka. Pod zemí je totiž, mám takový dojem, jediné spolehlivé místo na úkryt před návaly pestrobarevných letáků, jejichž stránky nepřetržitě naplňují domovní schránky.
Člověk by tedy musel být slepý, aby neměl geniální čich na „výjimečnost“ nekonečných akcí. Ale i s možností tohoto handicapu jsou tvůrci reklam schopni si poradit. Neváhají totiž užívat pištících hlasů a nepřeslechnutelných sirén, které se na nás linou snad ze všech koutů světa. Jen zapněte televizi, poslechněte si na silnici nabídku z reflektoru automobilu či pozvedněte oči k obloze. Že jste nikdy neviděli obří vzducholoď s dlouhým ocáskem a tučnými písmeny? Nesledujete? Nejdou totiž přečíst, že…