World of Warcraft slaví sedmé narozeniny!

Obrázek uživatele PerfectiOn

23. listopadu je zvláštní den. Není to žádný významný den pro stát, ale pro celý svět, pro celý MMORPG svět, konkrétněji pro svět World of Warcraft.

23. listopadu 2004 se poprvé otevřeli brány oficiálních serverů WoW s patchem 1.1.0 konkrétně v Americe (USA, Kanada, Mexiko) a Austrálii+Novém zélandu, úplně přesně to bylo na výročí 10 let hry Warcraft jejíž první díl Orcs & Humans vyšla v listopadu 1994.

Hráče oficiálních serverů Blizzard obdaruje nově dostupnými Achievemnty pokud se přihlásí v rozmezí od 20.11. - 3.12., dále také na Celebration Package, který bude obsahovat item, jehož použitím vystřelíte ohňostroj, nasadí se Vám slavnostní tabard a aktivuje se Vám buff na +7% zkušeností a +7% reputace.

Jsou mezi Vámi lidé co pamatují 40 až 60tkové raidy? Taxi lítáky u kterých jste museli volit cestu při každé zastávce? A další věci jenž jsou teď spíše prehistorického typu? Zde máte takové menší shrnutí co vše bylo dřív a teď je pro Vás samozřejmostí.

Např.
-v dungeonech nebylo omezení na pět lidí, klidně jste mohli jít ve čtyřiceti lidech jakýkoliv dungeon, omezení přišlo až s patchem 1.3.

-u dungeonů nebyli meating stony, takže jste se k nim museli dopravit po svých tato vymoženost přišla také až s patchem 1.3.

- neexistoval PvP Honor systém, tudíž jste nedostávali žádné honory ani se Vám nezapočítávali honor kill, PvP systém byl zaveden až s patchem 1.4.

-tenkrát by jste nezavadili ani o žádný battleground, jelikož Warsong Gulch a Alterac Valley byli zavedeny až v patchi 1.5. a Arathi Basin až o dva patche později tudíž přišel s patchem 1.7.

-dnes se ve WoW můžete setkat s alternativami svátků, které slaví celý svět, do WoW však přišli až později -Vánoce byly přidány v patchi 1.2, Children's Week 1.4., Darkmoon Faire 1.6, Stranglethorn Fishing Extravaganza 1.7, Hallow's End 1.8.

- do uvedení Battlemasterů v hlavních městech v patchi 1.6, se muselo pro přihlášení do battlegroudnu dojet až ke vstupu do daného BG (WSG-Barrens/Ashenvale, AV-Alterac Mountains).

- klient si nepamatoval Váš nick, při každém spuštění jste ho museli vyplňovat, remember account name byl přidán spolu s patchem 1.6.

-neexistoval buyback, jakmile jste se uklikli a prodali pro Vás drahocennou věc již jste ji neměli možnost dostat zpátky. Pravděpodobně kvůli zahlcení GM s prosbami o návrat předmětu, byla tato funkce přidána v patchi 1.8.

-do patche 1.8. napadali peti v agressive stance civilisty ve městech

-každé hlavní město mělo svůj vlastní auction house, teprve až s patchem 1.9. byli propojeny všechny alianční a horďácké aukce

-reset raidů záležel na tom kdy jste si vytvořili save, takže jednotné ID raidů bylo futuristickou záležitostí, teprve až patch 1.9 uvedl jednotné resety raidů jednou či dvakrát týdně

-u flight mastera nebylo možno vybrat místo přistání pokud vedlo přes více zástávek, museli jste si vybrat nejbližší zastávku a po přistání jste tento krok museli opakovat, toto se k velkému vděku hráčů změnilo s patchem 1.10. kde jste již mohli letět např z OG do Tanarisu

-do patche 1.10. nepodporovala hra širokoúhlé rozlišení

- poslední zajímavost, kterou Blizzard uvedl při uvedení WoW na trh a dodnes se ještě nestalo skutečností, bylo plánování uvést do dvou měsíců od uvedení hry Guild Housy, které jak je nám známo ještě nejsou a pravděpodobně ani nebudou.

Po patchi 1.12. s příchodem TBC se WoW jednou provždy rapidně změnilo. S každým datadiskem přichází spousty stížností jak se WoW strašně mění, ale věřte mi, že spousta z Vás by nechtěla WoW v podobě v jakém bylo uvedeno.

PvE systém byl rapidně předělán (díky bohu), jelikož pochybuji, že by se hráči obtěžovali běhat přes půl kontinentu jen kvůli raidu či dungeonu. Létající mounti neexistovali a prvního mounta jste měli až na levelu 40 do té doby jste všude museli běhat po svých nebo za pomocí otřesné hromadné dopravy, na levelu 60 jste si sice mohli pořídit rychlejšího mounta, ale byl tak drahý, že si ho většina lidí nemohla až do TBC pořídit.

S PvP to bylo poměrně horší neboť tam do patche 1.4. nemělo vůbec smysl někoho zabíjet, jelikož jste za to prostě nic neměli. I po uvedení Battlegroundů v patchi 1.5. však bylo přihlašování také dosti otravné neboť jste vždy museli kempit u hlavních stanovišť aby jste si vůbec zabojovali a u vstupu jste někdy setrvali i několik hodin, nebylo však výjimkou, že jedna Alterac Valley trvala něco kolem 10 hodin, takže si dokážete představit jak šílené to bylo, lidé kteří hru vlastně začali u jejího konce většinou vůbec nebyli.

Kolik je mezi Vámi lidí co si toto ještě pamatuje?? Řekl bych, že valná menšina neboť opravdu velký narůst přišel až z datadiskem The Burning Crusade.

Děkuji za pozornost