Světlo zhaslo, setmělo se,
všem v krku zůstala slina.
na parketu nic nedělo se,
zvědavost hlavu nám jímá.
Udělalo se nám jasno
červeno fialové stíny
to přeumělé krásno
opilo svými víny...
a je to tu.
rytmus
krásně drsný rým
násilně se dostává jako hnusný šprým
v tomhle hnusném městě
kde těžký vydělat je dvě stě
a já jsem zdejší král, to už vím
lepší rýmy totiž vyrábět neumím.
A je to tady, jdu domu, dolu, domu
jdu tam dolu domu do dolu,
jo , jo, jo, jo, joooooooooooo
Erotika a dívka,
jež, zdá se, světu rozumí.
hodit do sebe dvě pivka
a užít si tu dívku, jež to s tělem fakt dobře umí.
Pocit, že mládí, jó to mladé mládí, vládne tomu všemu kolem, a že kolem mě a té dívky svět se točí, tak krásně točí.
Komentáře
dotaz
uvazovals nekdy, ze je dobre poezii taky cist a ne jen psat?
Ano. Mám načteného
Ano. Mám načteného Wolkera, Rimbauda, Ortena, Hraběte, Olšanskou. Kdybych to neměl načteno, pak jsem stejně rozmrzelý jako ty, jako že stejně jsem rozmrzelý, protože si tohle myslíš? Z čeho tak usuzuješ?
..
protože v tom moc odraz nějaké hlubší četby poezie nevidím, může to být dobré při přednesu jako slam poetry, ale poetika mi tam chybí--- rozmrzelý nejsem rozhodně
To je snad dobře, že tam
To je snad dobře, že tam žádný odraz není, alespoň o sobě mohu tvrdit, že nejsem epigon:))))
Odkdy se kvalita posuzuje podle toho, jak se "básníkům" odráží v díle načtená poezie?? Martine, už tě někdy napadlo, že taková forma, jakou to bylo napsáno, mělo svůj záměr????
P.S.
Dík, že se ptáš:)
P.S.S.
Když už jsem zveřejnil své soukromé literární vzory, zveřejni mi prosím ty své:))))
...
nemluvím o odrazu poezie načtené, ale o poetické funkci, která v tomhle případě sice přítomná je, podle mě ale není dominantní. z epigonství jsem tě nařknout rozhodně nechtěl.
já poezii nepíšu, což určitě není překážka k tomu, abych se k ní mohl vyjadřovat. ovšem čtu, když chceš, tak třeba za všechny Gellner, Krchovský, raný Kolář, Tomáš Přidal, Breton, předmnichovský Nezval a Halas... i když nevím, co je to platné v téhle diskuzi
Jak to že to není v téhle
Jak to že to není v téhle diskuzi:) Vždyť si to sám nadhodil:) Myslel jsem, že pod tím myslíš nějakou hlubokou filosofickou myšlenku a ono se to nakonec nehodí? Podle mého, aby člověk mohl psát kvalitní poezii, měl by toho mít určitě načteného víc než my oba dohromady;) Jak už jsem psal - nesnažím se psát "kvalitní" poezii, kterou by jednou snad mohly děti recitovat na soutěžích v přednesu:) (řečeno s nadsázkou), píšu to, co zrovna cítím, prožívám, o čem přemýšlím, co mě napadlo...s mou četbou to má společného jedině to, že se z ní čerpám jakési předepsané formy a buď je záměrně porušuji, nebo je ctím:) A snad to ostatní i nějak osloví...
..
a já se ti celou dobu snažím naznačit, že mě tvoje poezie neoslovuje...
že poezie se nemá číst-používat (viz Eco:Six Walks in the Fictional Woods) - brát si z ní formy apod., ale číst (viz tamtéž) = tj. jít po intentio auctoris.... které zde nějak postrádám
Ach jo, pak tedy dobrá,
Ach jo, pak tedy dobrá, patříš akorát do skupiny, které jsem neoslovil...
Jak jiná významná osoba řekla (Eco to rozhodně nebyl): Důležité je umět žít, ne jen číst a psát okamžiky života a brát si do huby moudrosti jiných významných lidí...
je někdo další na řadě???
a já jsem zdejší král,
a já jsem zdejší král, to už vím
lepší rýmy totiž vyrábět neumím.
...
tadys to trefil
Snad nezávidíš. Je fakt
Snad nezávidíš. Je fakt dobrej. Jeho básně tady zůstanou a budou se číst.
závist v tomhle případě
závist v tomhle případě je to poslední co prožívám
Máte pravdu, že není co
Máte pravdu, že není co závidět, ale jedno se mu nedá upřít, básně jsou to
dobré a je jedno, zda se rýmy promítají i do toho co cítí. Určitě ne.